Pół tuzina klocków
2020-2021
Na skróty na tej stronie:
Wprowadzenie
Pół tuzina czyli...
Cykl Seminariów dla nauczycieli:
Edukacja klockiem po(d)parta. Pół tuzina klocków
Edukacja klockiem po(d)parta. Pół tuzina klocków
Podczas spotkań punktem wyjścia do aktywności stanie się zwykły klocek,
a właściwie klocków sześć. Czasami dziecko pracuje ze swoimi sześcioma klockami indywidualnie, a czasami proponujemy mu zajęcia w parach lub małej grupie.
Nauczyciele spotykają się, by poznać pomysły na ciekawe zajęcia wszechstronnie rozwijające młodsze dziecko, by wspólnie tworzyć nowe pomysły oraz inspirować się pracą innych.
Z powodów epidemicznych w tym roku szkolnym spotykamy się salach wirtualnych Google Meet, a wybrane elementy zajęć będą odbywać się na platformie Google Classroom.
Jolanta Biernat
Opiekunowie grupy
mgr Jolanta Biernat
Nauczycielka dyplomowana wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i informatyki, terapeuta pedagogiczny z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi i w pracy z dzieckiem zdolnym, obecnie konsultantka ds. wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, edukacji informatycznej i terapii pedagogicznej w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli “WOM” w Bielsku-Białej
mgr Aleksandra Filuś
Nauczyciel dyplomowany matematyki, fizyki i informatyki, nauczyciel w szkole podstawowej, konsultant ds. matematyki i fizyki w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli “WOM” w Bielsku-Białej
Nasze Seminaria
Seminarium #01 (online)
13 października 2020 r.
Spotkanie poświęcone było wprowadzeniu do Metody 6 klocków.
Uczestnicy podejmowali swoje pierwsze aktywności z klockami pod kierunkiem prowadzących, a także samodzielnie modyfikowali je z uwagi na cechy grupy dzieci, z jakimi pracują.
Seminarium #02 (online)
1 grudnia 2020 r.
Zabawa po dwóch stronach ekranu była motywem przewodnim kolejnego spotkania.
Uczestnicy, często znajdujący się w sytuacji pracy zdalnej wybierali i planowali takie aktywności z dziećmi, które można przeprowadzić w razie potrzeby w sposób zdalny.
Seminarium #03 (online)
26 stycznia 2021 r.
Patrzę przestrzennie – podczas tego spotkania wybierane były i realizowane aktywności z klockami, które wspierają dziecko w obserwacji najbliższego otoczenia, obserwacji budowli z klocków.
Uczestnicy szukali sposób na to, aby dziecko podejmowało próby rysowania prostych modeli z klocków.
Publikacje
Wojciech Zuziak: Edukacja na sześciu klockach wsparta